Hertz, jedna z największych wypożyczalni samochodów na świecie, która na początku 2021 roku ogłosiła ambitny plan zamiany aż 20% swojej floty na pojazdy elektryczne, aktualnie rezygnuje z tych zamierzeń. W rzeczywistości, firma już rozpoczęła masową sprzedaż samochodów elektrycznych.

Początkowe założenia elektryfikacji floty Hertza opierały się na umowie z Teslą i marką Polestar, która zakładała dostarczenie 100 tysięcy sedanów Model 3 oraz 65 tysięcy egzemplarzy Polestara 2. Obecnie flota Hertza liczy około 60 tysięcy pojazdów elektrycznych, głównie modeli Tesla Model 3.

Jednak na koniec 2023 roku zaledwie 11% wszystkich pojazdów w ofercie Hertza było napędzanych elektrycznie. Okazuje się, że głównym problemem nie jest dostępność samochodów, ale raczej kwestie związane z opłacalnością pojazdów elektrycznych.

POLECAMY: „Nie da się nimi jeździć”. Polskie autobusy elektryczne sparaliżowały komunikację w Oslo

Raport finansowy Hertza zwraca uwagę, że auta elektryczne tracą na wartości szybciej, a koszty ich napraw są znacznie wyższe w porównaniu do pojazdów spalinowych. Nawet niższe koszty serwisu nie rekompensują tych różnic. Dodatkowo, pojazdy elektryczne, zwłaszcza te z napędem na tylną oś, częściej ulegają wypadkom. W tym kontekście Tesla zajmuje pierwsze miejsce, ponieważ koszty napraw jej pojazdów są średnio o 20% wyższe niż u konkurencji, a problemy z terminowością napraw dodatkowo komplikują sytuację. Wszystko to skutkuje mniejszym zyskiem na każdym sprzedanym aucie, co bezpośrednio wpływa na wyniki finansowe Hertza. Planowane odpisy strat z tytułu utraty wartości elektrycznych pojazdów w czwartym kwartale 2023 roku wyniosą aż 245 milionów USD.

W obliczu tych wyzwań, Hertz planuje w tym roku sprzedać 20 tysięcy elektrycznych pojazdów ze swojej floty i zastąpić je samochodami z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Obecnie na stronach wypożyczalni dostępnych jest już ponad 700 pojazdów elektrycznych, głównie modeli Tesla Model 3 i Y, ale także Chevrolet Bolt, KIA EV6, BMW i3 czy Nissan Leaf, a ceny są atrakcyjne.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version