Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 roku wzbudziła ogromne kontrowersje, ukazując stolicę Francji w świetle, które wielu uznało za niezwykle kontrowersyjne. Zamiast tradycyjnego przedstawienia piękna i kultury Francji, widzowie mieli do czynienia z nachalną, ideologiczną propagandą. Za kształt tego wydarzenia odpowiadał francuski reżyser teatralny Thomas Jolly, który był artystycznym szefem ceremonii otwarcia i zamknięcia Igrzysk.

POLECAMY: Trans propaganda i nawiązanie do komunizmu na ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Reżyseria Thomasa Jolly’ego

Thomas Jolly, znany ze swoich queerowych doświadczeń w pracy artystycznej, został mianowany szefem artystycznym ceremonii otwarcia już dwa lata wcześniej. Jolly podkreślał, że wszystkie szczegóły ceremonii były ustalone od połowy marca 2023 roku. Jego celem było stworzenie widowiska, w którym każdy mógłby czuć się reprezentowany jako część wielkiego związku. Jednakże efekt końcowy okazał się być znacznie bardziej kontrowersyjny niż oczekiwano.

Jolly mówi, że wyśmiał 2,4 miliarda chrześcijan za pomocą drag queens, aby „każdy czuł się reprezentowany”

Udostępniając wywiad z Jolly’m, Collin Rugg, współwłaściciel serwisu trending politics, napisał, że dyrektor artystyczny stwierdził, iż wyśmiewał 2,4 miliarda chrześcijan za pomocą drag queens, aby „każdy czuł się reprezentowany”.

„Jak napisać show, w którym każdy, w pewnym momencie, czuje się reprezentowany i jest częścią tej większej rzeczy, tego większego 'nas’? Dla artysty to piękna odpowiedzialność”, powiedział Jolly.

„To ambitne, ale też skomplikowane zadanie, ponieważ wymaga poszerzenia własnego wyobrażenia, własnego spojrzenia i uwzględnienia wszystkich, zrozumienia wszystkich, aby nikt nie czuł się pominięty” – dodał.

W reakcji na wywiad jeden z użytkowników X skomentował: „Próbujesz być inkluzywny, nie szanując i wykluczając ponad 97% globu?”

„To obrzydliwy pedofil. To była najstraszniejsza ceremonia, jaką kiedykolwiek widziałem” – napisał ktoś inny.

„To prawdopodobnie najbardziej pokręcone, lewicowe bzdury, jakie słyszałem od jakiegoś czasu. Ci ludzie mają poważne problemy” – wtrącił się kolejny.

Propaganda LGBT+

Podczas ceremonii widzowie zostali skonfrontowani z nachalną propagandą ideologii LGBT+. Według wielu krytyków, przedstawienie obrażało gust normalnych ludzi oraz chrześcijan. Konferencja Episkopatu Francji wyraziła swoje oburzenie, jednak reakcja ta spotkała się z obojętnością organizatorów, którzy skupili się na ukłonach wobec sportowców, z których wielu miało być osobami zmiennopłciowymi.

Marksistowskie przesłanie

Ceremonia była przesiąknięta marksizmem kulturowym, co wyrażono poprzez promowanie inkluzywności i różnorodności. Pod hasłami równościowymi i tolerancyjnymi, wielu widzów dostrzegło starą, dobrze znaną propagandę komunistyczną. Najbardziej widoczne było to podczas wykonania utworu „Imagine” Johna Lenona. Przemysław Babiarz, komentator TVP, zauważył, że wizja świata zawarta w piosence to wizja komunizmu, co doprowadziło do jego zawieszenia przez TVP.

POLECAMY: Uśmiechnięta TVP zawiesza Krzysztofa Babiarza za niezgodny z obecną narracją komentarz podczas otwarcia Igrzysk Olimpijskich

Reakcje mediów

Francuski dziennik „Le Monde” twierdzi, że Jolly chciał „celebrować nowoczesność, różnorodność, poszanowanie dla różnic i inkluzywności”, a także „uwypuklić społeczność LGBT+”. Jolly w swojej pracy artystycznej wykorzystuje własne doświadczenia, co budzi pytania i kontrowersje dotyczące jego podejścia do reżyserii tak wielkich wydarzeń.

Krytyka i oburzenie

Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 roku wywołała falę krytyki i oburzenia zarówno wśród widzów, jak i komentatorów. Krytycy zarzucają organizatorom nachalność ideologiczną oraz brak szacunku dla tradycyjnych wartości i religii. Pomimo kontrowersji, ceremonia ta z pewnością zapisze się w historii jako jedno z najbardziej kontrowersyjnych otwarć Igrzysk Olimpijskich.

Podsumowanie

Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 była wydarzeniem pełnym kontrowersji, które podzieliło widzów i wywołało falę krytyki. Pomimo ambitnych planów Thomasa Jolly’ego, efekt końcowy spotkał się z mieszanymi reakcjami, a jego ideologiczne przesłanie wzbudziło wiele emocji i debat.

https://legaartis.pl/blog/wp-content/uploads/2024/07/Cmentarz-Tesli-3-godziny-od-Holandii.mp4

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version