Po szeregu kontrowersyjnych wypowiedzi uczestników programów szczujni zwanej Telewizją Republika na temat migrantów, kolejne przedsiębiorstwa zdecydowały się zakończyć współpracę z tą stacją. Lawina rezygnacji trwa od środy, a do redakcji napływają oświadczenia kolejnych reklamodawców, którzy ogłaszają swoją decyzję o zaprzestaniu reklamowania się na antenie Telewizji Republika. Poniżej przedstawiamy listę firm, które już publicznie ogłosiły, że nie będą kontynuować promocji swoich produktów i usług w ramach tej stacji.

Wczoraj informowaliśmy Państwa o zerwaniu współpracy z TV Republika w zakresie zamieszczania przez dwie firmy (IKEA i mBank).

POLECAMY: Reklamodawcy opuszczają szczujnię zwaną TV Republika. Na pierwszy rzut IKEA i mBank

Dziś już wiemy, że lista ta została wydłużona.

Jak podaje portal Business Insiderowi kolejnymi podmiotami, które postanowiły zrezygnować z emisji swoich reklam na antenie szczujni zwanej TV Republika są:

1. Media Expert

— Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 r. — odpowiedział rzecznik spółki Michał Mystkowski portalowi Business Insiderowi.

Business Insider Polska podał, że według nieoficjalnych informacji wynika, że spółka nie planuje kontynuować współpracy z daną stacją telewizyjną. W rezultacie od przyszłego poniedziałku reklamy firmy Media Expert nie będą emitowane w TV Republika.

2. Adamed Pharma

Firma farmaceutyczna Adamed Pharma, będąca częścią rodziny Adamkiewiczów, nie ma zamiaru kontynuować współpracy z telewizją Republika.

„Adamed Pharma S.A. podjął decyzję o niekontynuowaniu współpracy z TV Republika, która jest częścią pakietu reklamowego Polsat Tematyczny i jako taka została ujęta w styczniowym planie reklamowym Adamed Pharma. Za zakup kampanii reklamowych marek Adamed Pharma odpowiada dom mediowy Zenith Polska, który pracuje nad wdrożeniem powyższej decyzji w możliwie najszybszym terminie” — odpowiedział Business Insiderowi zespół prasowy firmy.

3. Otodom

Do grona firm kończących współpracę z TV Republika dołączył też serwis nieruchomości Otodom.

„Marka Otodom zdecydowanie potępia wszelkie zachowania o charakterze ksenofobicznym oraz mowę nienawiści. Rynek mediów bywa nieprzewidywalny, ale to na stacji spoczywa ciężar utrzymania standardów przekazu. Nasz plan mediowy, za który odpowiada dom mediowy Mindshare, uwzględnia zakup całych pakietów reklamowych, w których pojawiają się również mniejsze stacje — w tym TV Republika. Jesteśmy właśnie w trakcie rozmów z dostawcami na temat możliwości ich modyfikacji, by w najszybszym możliwym terminie zrezygnować z emisji reklam w stacji TV Republika. Jednocześnie chciałam zaznaczyć, że staramy się, aby nasze działania komunikacyjne oraz przekaz były inkluzywne — o czym świadczy chociażby treść tegorocznej edycji reklam” — poinformowała portal Business Insider Anna Adrian, szefowa marketingu Otodom.

4. Pyszne.pl

Do zaszczytnego grona podmiotów sprzeciwiających się utrzymywaniu pisowskich propagandystów oraz rasistów dołączył też Serwis Pyszne.pl

O swojej decyzji poinformował na platformie X.

„Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika” — zapewnił portal Pyszne.pl.

5. Provident

„Provident Polska potępia mowę nienawiści i nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie TV Republika. Emisja reklam Provident Polska w TV Republika wynikała z zakupu pakietu medialnego, który uwzględniał również tę stację. Reklamy Provident Polska w TV Republika zostaną wstrzymane” — poinformowała media Karolina Łuczak z Provident Polska.

6. Tarczyński

„Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie, wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 r.” — poinformowała firma Tarczyński.

7. Żabka

Grupa Żabka nie wyklucza zakończenia współpracy marketingowej z Telewizją Republika w zakresie emisji reklam w przypadku utrzymywania się tak niskich standardów, jakie obecnie prezentuje na swojej antenie ta pisowska szczujnia.

„Rozumiemy, że stacje telewizyjne nie mają kontroli nad wypowiedziami gości w programach na żywo, ale nawet w takiej formule tego typu treści powinny spotkać się z natychmiastową reakcją dziennikarzy i kierownictwa stacji. W przypadku braku takich działań nie będziemy kontynuować współpracy marketingowej, ponieważ marka Żabka nie chce być utożsamiana z treściami fundamentalnie przeciwstawnymi jej wartościom” – czytamy w komunikacie.

Sieć poinformowała również, że „nie wyklucza konieczności dokonania przeglądu współpracy w przypadku każdego medium, które udostępnia w swoich kanałach treści sprzeczne z wartościami obowiązującymi w Grupie Żabka”. Firma ponadto skierowała w tej sprawie do TV Republika oficjalne pismo. 

Przypominamy, że obecna sytuacja szczujni zwanej TV Republika jest wynikiem skandalicznych wypowiedzi pisowskich propagandystów na temat imigrantów.

Więcej o tym przeczytasz w naszych publikacjach:

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version