Impas reklamowy w szczujni zwanej TV Republika trwa. Gazeta Wyborcza poinformował wstrzymaniu bloków reklamowych przez kolejnych reklamodawców. Tym razem decyzję o wstrzymaniu reklam w propagandowym medium podjęła polska sieć marketów spożywczych oraz dwie duże korporacje zagraniczne.

POLECAMY: Bojkot propagandowej TV Republika trwa

GW poinformowała powołując się na wiadomość otrzymaną od sieci Delikatesów Centrum, że reklamy, jakie były do tej pory emitowane na antenie TV Republika to efekt wcześniej zakupionego pakietu, który wygasa z końcem stycznia. Ponadto jak podaje portal sieć, podkreśliła w swojej wiadomości, że współpraca sieci z TV Republika nie będzie kontynuowana.

POLECAMY: Kolejni reklamodawcy opuszczają progi szczujni zwanej TV Republika

„Od 1 lutego reklamy produktów firmy Teva nie będą emitowane w TV Republika. Spoty promujące nasze marki trafiły do tej stacji – jak w przypadku wielu innych reklamodawców – w ramach pakietu reklamowego. Wspólnie z obsługującym nas domem mediowym przygotowaliśmy nowe rozwiązanie w tym zakresie” – informuje GW, przytaczając fragment wiadomości otrzymanej od Teva.

Z kolei przedstawiciel włoskiej firmy Mutti – producenta sosów pomidorowych – poinformował portal, że reklamy ich produktów były emitowane na antenie TV Republika w ramach zakupionych pakietów jak w przypadku innych reklamodawców. Simone Berruto, który napisał do GW w imieniu Mutti poinformował ponadto, ze gdy tylko dowiedzieli się o treściach emitowanych na antenie tego propagandowego medium koncern, podjął decyzję o natychmiastowym wstrzymaniu reklam na tym kanale. Decyzja o wstrzymaniu zgodnie z zapowiedzią obowiązuje od 25.01.2024 roku.

POLECAMY: Szczujnia zwana TV Republika przerwa nagle program na żywo. Powodem niewygodna prawa

Przypominamy, że ostatnio współpracę z Republiką zerwał Bank Millenium, a wcześniej na taki krok zdecydowała się m.in

IKEA, mBank, Adamed Pharma, Tarczyński, Media Expert, Otodom, Provident, Wedel, Żabka, Milka, home.pl, Storytel, STS, XTB, Danone, SkyShowtime.

Część z nich wycofała się, mimo że musiała za to zapłacić kary. Sposób na obejście kar za zerwania kontraktu znalazła między innymi firma Wedel, która zamiast reklamy poniklował „reklamy” edukacyjne.

POLECAMY: Wedel rozpoczyna nową formę reklamy edukacyjnej w rasistowskiej TV Republika

Niestety są jeszcze firmy, które wspomagają finansowa szczujnie zwaną TV Republika. Należą do nich: sieć dyskontów Lidl, producent parówek Berlinki, Telezakupy Mango oraz spółki Zygmunta Solorza (operatora komórkowej sieci Plus czy Polsat Box – dostawcy usług dostępu do telewizji).

W związku z całkowitym załamaniem się działu reklamy stacja zmuszona była w miejsce wolnej przestrzeni stworzyć autopromocję. Na antenie reklamuje się również propagandowa „Gazeta Polska”. Pojawiła się również od czas do czasu reklamy spółek skarbu państwa, które są jeszcze w dużym stopniu kontrolowane przez PiS.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version